Dienstverlening

/Dienstverlening
Dienstverlening 2020-05-29T14:08:40+00:00

Onze diensten

Ons team van dragers bestaat uit representatieve heren.

De dragers zijn te bestellen in diverse out-fits. Was gewoonlijk de kleur van de dragerskleding zwart, tegenwoordig wordt ook veel gevraagd naar grijze dragerskleding. Onze dragers dragen dan een drie-delig grijs pak met een grijze stropdas. Naar wens dragen zij een lange grijze overjas, een zwarte hoed en handschoenen. De dragerskleding wordt geheel aangepast naar wens van de uitvaartondernemer.

Het contact tussen de uitvaartleider en de dragers tijdens de uitvaartplechtigheid verloopt via de voorman van de dragers. Wij prefereren één aanspreekpunt. De uitvaartleider en de voorman besprekende de wensen en verdere bijzonderheden, waarna de dragers zorgen voor de uitvoering.

De BCR dragers zijn ook in te zetten bij diverse andere werkzaamheden, zoals:

• assisteren bij de werkzaamheden van een thuisopbaring;
  • assistentie tijdens de condoleance;
  • assistentie en begeleiding van de overledene en de rouwstoet van het huis naar de kerk of aula van de begraafplaats;
  • het ontvangen van belangstellenden bij de kerk, begraafplaats of crematorium;
  • collectes;
  • het uitdelen van bidprentjes;
  • het vooruitbrengen van spullen naar kerk, begraafplaats of crematorium;
  • het klaarzetten van de geluidsinstallatie;
  • het verzamelen van de lintjes en kaarten van de bloemstukken.

Na de begrafenis zijn de dragers gewend de belangstellenden te begeleiden naar de condoleance ruimte of uitgang van de begraafplaats.
Enkele heren dragers hebben meer dan gemiddelde ervaring , doordat zij langere tijd bij een uitvaart onderneming hebben gewerkt of nog steeds daar werkzaam zijn.
Deze heren kunnen bij de uitvaart functioneren als uitvaartleider of uitvaartassistent (bedienaar).

Voor een gesprek over tarieven en verdere informatie kunt u vrijblijvend contact opnemen met dhr. Henny Bontekoe (06- 51294735).
Email: info@dragersvereniging-bcr.nl